Management
Your
Ambitions

Workshop "Conflict Management in the Organization"

Group Size: from 6 до 14 participants

Format and Duration: One Intensive Day: from 10:00 a.m. to 6.00 p. m.

Conflicts in the organization are danger or necessity? It is good when leaders and managers are able to manage the dynamics of conflict development. On the one hand, the inability to recognize and prevent a conflict can lead to various kinds of losses in the organization, such as poor reputation, information leakage, poor financial performance, employee inefficiency, and the emergence of an unfavorable social and psychological climate. On the other hand, understanding the importance of conflict situations and maneuvering them can give impetus to the development of the organization and become a driver of its growth.

All that the leader and manager need to know about conflicts in the organization, you will get at the workshop.

The program is provided in a corporate format on the orders of companies.

Order a program in a corporate format

This workshop will be useful for

  • owners and CEO of organizations
  • top and middle managers
  • department heads and specialists
  • claim service staff and customer service managers
  • lawyers
  • everyone who works under stressful conditions and is interested in competent conflict management

The purpose of the workshop is to teach participants

  • Predict and recognize conflicts in your organization.
  • Understand the essence and causes of conflict.
  • Identify types of conflicts.
  • Choose strategies for dealing with conflict situations.
  • Use tactics of interaction, solution options, approaches, tools and techniques of conflict management.
  • Be legally prepared for conflict situations.

Програма семінару

10:00–10:45

Оксана Сєдашова

Вступ. З’ясування очікувань учасників. Діагностика учасників тренінгу з виявлення їх стратегій поведінки в конфлікті і прогнозу їх схильності до конфліктної поведінки в комунікативному процесі. Створення Карти проблем та їх причин «Конфлікти в організаціях».

10:45–11:30

Оксана Сєдашова

Міні-лекція «Сутність, структура, зміст конфлікту». Види конфліктів та їх психологічні особливості. Роль конфліктів в колективі та їх вплив на соціально-психологічний клімат.

Обговорення, висновки.

11:30–11:45

Кава-брейк

11:45–13:00

Оксана Сєдашова

Принципи та практичні інструменти. Гарвардський стиль.

Техніки розпізнавання і попередження конфліктів.

Робота в парах та міні-групах з практичними вправами, кейсами.

13:00–14:00

Обідня перерва

14:00–14:45

Оксана Сєдашова

Техніки ефективного вирішення конфліктних ситуацій. Робота з важкими людьми.

Практичні вправи, симуляції.

14:45–15:30

Виктория Полищук

Маніпуляції, їх розпізнавання і управління ними.

Практичні вправи, кейси.

15:30–15:45

Кава-брейк

15:45–16:30

Вікторія Поліщук

Способи вирішення спорів у світі.

Розбір успішних і неуспішних міжнародних кейсів.

16:30–17:00

Вікторія Поліщук

Аналіз ефективності вирішення спорів нетрадиційними методами. Дискусія.

17:00–17:30

Вікторія Поліщук

Медіація – альтернативний підхід до вирішення організаційних конфліктів. Принципи медіації. Особливості регулювання медіації в країнах Європейського Союзу і країнах СНД. Практичні рекомендації з організації процесу медіації в міжнародних конфліктах. Взаємодія юристів, адвокатів з медіаторами в процесі медіації.

17:30–18:00

Підведення підсумків. Актуалізація отриманих знань (картування).

Рекомендації. Вручення сертифікатів.

Participation Fee:

upon request

Registration

The workshop can be provided in a corporate format for companies.

Order corporate training