Менеджмент
Ваших
Амбіцій

Відверто про наболіле: Мікро Фінансова компанія

Богуш Інна Вікторівна

Операційний директор

Мікро Фінансова компанія

12 років на фінансовому ринку

Наскільки сильно карантинні заходи вплинули на діяльність Вашої компанії?

Наша компанія є представником фінансової галузі, сектора мікро фінансових організацій (МФО). Але, оскільки ми небанківська фінансова установа, в перші тижні карантину діяльність МФО в наданні послуг через відділення була заборонена, в той час як банки могли її продовжувати. На нас карантин вплинув, звичайно, менше ніж на сферу туризму, але також досить сильно.

У зв'язку з обмеженнями ведення діяльності, ми були змушені оперативно провести ряд організаційних змін:

- перебудувати процеси роботи компанії на дистанційний формат;

- тимчасово призупинити роботу наших відділень по всій країні;

- максимально скоротити статті витрат.

Зниження платоспроможності населення, як наслідок карантинних заходів, стало причиною змін умов кредитування, як в нашій компанії, так і на ринку мікрокредитування в цілому:

- скасування акційних ставок;

- збільшення термінів кредитних договорів;

- скасування пені та штрафів;

- зменшення сум кредитування.

В яких форматах продовжуєте працювати? Чи з'явилися нові режими роботи?

Продовжуємо, як і раніше, працювати в онлайн режимі. Після 2 квітня почали відновлювати роботу відділень, оскільки Уряд вніс нашу галузь в перелік необхідних для підтримки інфраструктури країни в період карантину.

Як змінився попит Ваших клієнтів під час карантину?

Попит зменшився, але незначно, оскільки ми працюємо в сфері мікрокредитів, а це в основному кредити на речі першої необхідності.

Що зміниться в роботі Вашої компанії після карантину?

Ми плануємо, що ще 6 місяців після карантину необхідно буде впроваджувати гнучкі програми реструктуризації кредитів і лояльних умов для наших постійних клієнтів, у зв'язку з тим, що більшість клієнтів втратить на час свою платоспроможність повністю або частково.

Які нові тенденції в поведінці і перевагах Ваших клієнтів можуть з'явитися?

Карантин навчив багатьох наших співгромадян, які раніше уникали, по ряду причин, пов'язаних з питаннями безпеки або в цілому культурою користування онлайн сервісами, виконувати покупки товарів і послуг онлайн.

Тому ми розраховуємо на збільшення числа нових користувачів наших сервісів онлайн кредитування.

Які зміни на ринку, в якому ви працюєте відбуваються, і можуть статися за час карантину?

Одне з головних змін ринку відбулося в секторі онлайн кредитування, і воно пов'язане з різким зниженням вартості залучення онлайн клієнтів.

Це в свою чергу значно знизило доходи СРА мереж, як основних постачальників, так і клієнтів.

Чи плануєте використовувати час карантину для навчання?

Я не перестаю вчитися в будь-який час і також продовжую це робити в період карантину. Зараз досить багато можливостей робити це за допомогою дистанційних систем.

Що можете порекомендувати своїм колегам - представникам туристичного бізнесу в ситуації, що склалася?

Представникам туристичної галузі я б порекомендувала на найближчі півроку трохи перепрофілюватися, наприклад, пропонувати курси та онлайн конференції для обміну досвідом та навчання молодих спеціалістів, які тільки вчаться і хочуть більше дізнатися про особливості роботи. Також можна пропонувати цікаві навчальні та розважальні платні курси для цікавого і безпечного відпочинку для різних категорій клієнтів (дітей, мам з дітками, інвалідів, закоханих пар та ін.).

Тобто кинути сили на формування нової клієнтської бази і формування резерву якісного персоналу, освоєння нових напрямків роботи.

Маю велику надію, що наш туристичний бізнес скоро може повноцінно працювати і ми після закінчення карантину зможемо і далі користуватися їх послугами.