Богуш Інна Вікторівна
Операційний директор
Мікро Фінансова компанія
12 років на фінансовому ринку
Наскільки сильно карантинні заходи вплинули на діяльність Вашої компанії?
Наша компанія є представником фінансової галузі, сектора мікро фінансових організацій (МФО). Але, оскільки ми небанківська фінансова установа, в перші тижні карантину діяльність МФО в наданні послуг через відділення була заборонена, в той час як банки могли її продовжувати. На нас карантин вплинув, звичайно, менше ніж на сферу туризму, але також досить сильно.
У зв'язку з обмеженнями ведення діяльності, ми були змушені оперативно провести ряд організаційних змін:
- перебудувати процеси роботи компанії на дистанційний формат;
- тимчасово призупинити роботу наших відділень по всій країні;
- максимально скоротити статті витрат.
Зниження платоспроможності населення, як наслідок карантинних заходів, стало причиною змін умов кредитування, як в нашій компанії, так і на ринку мікрокредитування в цілому:
- скасування акційних ставок;
- збільшення термінів кредитних договорів;
- скасування пені та штрафів;
- зменшення сум кредитування.
В яких форматах продовжуєте працювати? Чи з'явилися нові режими роботи?
Продовжуємо, як і раніше, працювати в онлайн режимі. Після 2 квітня почали відновлювати роботу відділень, оскільки Уряд вніс нашу галузь в перелік необхідних для підтримки інфраструктури країни в період карантину.
Як змінився попит Ваших клієнтів під час карантину?
Попит зменшився, але незначно, оскільки ми працюємо в сфері мікрокредитів, а це в основному кредити на речі першої необхідності.
Що зміниться в роботі Вашої компанії після карантину?
Ми плануємо, що ще 6 місяців після карантину необхідно буде впроваджувати гнучкі програми реструктуризації кредитів і лояльних умов для наших постійних клієнтів, у зв'язку з тим, що більшість клієнтів втратить на час свою платоспроможність повністю або частково.
Які нові тенденції в поведінці і перевагах Ваших клієнтів можуть з'явитися?
Карантин навчив багатьох наших співгромадян, які раніше уникали, по ряду причин, пов'язаних з питаннями безпеки або в цілому культурою користування онлайн сервісами, виконувати покупки товарів і послуг онлайн.
Тому ми розраховуємо на збільшення числа нових користувачів наших сервісів онлайн кредитування.
Які зміни на ринку, в якому ви працюєте відбуваються, і можуть статися за час карантину?
Одне з головних змін ринку відбулося в секторі онлайн кредитування, і воно пов'язане з різким зниженням вартості залучення онлайн клієнтів.
Це в свою чергу значно знизило доходи СРА мереж, як основних постачальників, так і клієнтів.
Чи плануєте використовувати час карантину для навчання?
Я не перестаю вчитися в будь-який час і також продовжую це робити в період карантину. Зараз досить багато можливостей робити це за допомогою дистанційних систем.
Що можете порекомендувати своїм колегам - представникам туристичного бізнесу в ситуації, що склалася?
Представникам туристичної галузі я б порекомендувала на найближчі півроку трохи перепрофілюватися, наприклад, пропонувати курси та онлайн конференції для обміну досвідом та навчання молодих спеціалістів, які тільки вчаться і хочуть більше дізнатися про особливості роботи. Також можна пропонувати цікаві навчальні та розважальні платні курси для цікавого і безпечного відпочинку для різних категорій клієнтів (дітей, мам з дітками, інвалідів, закоханих пар та ін.).
Тобто кинути сили на формування нової клієнтської бази і формування резерву якісного персоналу, освоєння нових напрямків роботи.
Маю велику надію, що наш туристичний бізнес скоро може повноцінно працювати і ми після закінчення карантину зможемо і далі користуватися їх послугами.