Менеджмент
Ваших
Амбіцій

Епоха коронавіруса: Сфера туризму "з нуля"

Вітер Ілона Сергіївна, директор туристичної компанії "Сонячний вітер +", більше 9 років в туристичному бізнесі

ЕПОХА коронавірус:

СФЕРА ТУРИЗМУ "З НУЛЯ"

Наскільки сильно карантинні заходи вплинули на діяльність Вашої компанії?

Наслідки спалаху COVID-19 відчула не тільки моя туристична компанія, але і весь туристичний бізнес в світі, втрати якого обчислюються десятками мільярдів доларів. Всесвітня рада з подорожей і туризму (World Travel & Tourism Council, WTTC) на своєму сайті заявляє, що через глобальну пандемію в секторі подорожей і туризму під загрозою скорочення знаходяться до 50 мільйонів робочих місць!

Представники сфери туризму зіткнулися з проблемами, з якими до цього не стикалися так гостро ніколи. Перші 2 тижні після введення карантину, весь туристичний бізнес - від малого до великого, перебував в умовах дикого стресу і невизначеності: не було чіткої інструкції до дії в ситуації, що склалася, але рішення треба було приймати оперативно!

Нам довелося оперативно повертати туристів з місць відпочинку, скасовувати тури на весь період карантину і переносити їх на більш пізні дати, вести переговори з усіма учасниками туристичного ринку. ... І цей процес, скажу вам чесно, вкрай непросте в умовах постійно мінливих обставин і повної невизначеності розвитку подій!

Ми не знаємо, як буде розвиватися ситуація далі, ми не можемо планувати свою діяльність на найближчий час, ми можемо тільки спостерігати і відстежувати ситуацію в країні і в світі в цілому.

В яких форматах продовжуєте працювати? Чи з'явилися нові режими роботи?

Ми продовжуємо працювати он-лайн, знаходимося постійно на зв'язку зі своїми клієнтами, оперативно відстежуємо і передаємо їм через месенджери всю інформацію, яку отримуємо від наших партнерів - туроператорів, авіакомпаній, готельєрів - для того, щоб відпочинок кожного клієнта, який ми перенесемо на більш пізній час, міг відбутися максимально комфортно і з мінімальними втратами.

Як змінився попит Ваших клієнтів під час карантину?

Зараз, під час карантину, попит на туристичні послуги впав до нуля. Це і зрозуміло, адже в даній ситуації пріоритет кожного - це турбота про своє здоров'я і про здоров'я своїх близьких.

Що зміниться в роботі Вашої компанії після карантину? Які нові тенденції в поведінці Ваших клієнтів можуть з'явитися?

Криза торкнулася практично всіх, і платоспроможність населення впала. Всесвітня туристична організація ООН (UNWTO) прогнозує, що в цьому році число міжнародних туристів скоротиться на 20-30% в порівнянні з показниками 2019 року через пандемію коронавируса. Ми це розуміємо і прогнозуємо відновлення попиту на туристичні путівки, особливо закордонні, не раніше осені (це наш оптимістичний прогноз).

Однак, дуже сподіваємося, що літній сезон все-таки відбудеться - може, трохи в іншому форматі, але відбудеться! Туристи не відмовляться від подорожей взагалі, а просто гнучко змінять напрямки свого відпочинку. Ми вважаємо, що в цьому році виїзний туризм буде більшою мірою переорієнтовано на внутрішній - в структурі попиту будуть переважати курорти України, тому що потреба у відпочинку буде в будь-якому випадку!

Слід також зазначити, що швидше за все зросте число туристів, що бронюють подорожі в самий останній момент - багато хто буде вичікувати, спостерігаючи за ситуацією, і приймати рішення набагато пізніше звичайного.

Які зміни на ринку туристичних послуг можуть відбутися за час карантину?

Говорячи про ринок туристичних послуг в цілому, розглядаємо, на жаль, песимістичний прогноз. Розуміємо, що для представників сфери туризму криза не пройде безслідно. Деяким турагентствам, на жаль, доведеться скоротити обсяги своєї діяльності на ринку туристичних послуг, а в гіршому випадку - залишити його. Це питання торкнеться тих туристичних компаній, які мають великий штат співробітників і багато орендованих приміщень. Якщо перший місяць всі ще якось тримаються на своїх фінансових запасах, то далі ситуація для нашої сфери бізнеси буде ускладнюватися. Одним з варіантів відповіді на питання «як пережити кризу» є тимчасовиймперехід в он-лайн туризм - тобто відмова від оренди офісів і постійна робота з клієнтами віддалено.

Чи плануєте використовувати час карантину для навчання?

Безумовно, перебуваючи в умовах самоізоляції, ми продовжуємо удосконалювати свої навички, готуючись до нового сезону: туроператори щодня організовують для нас, туристичних агентств, он-лайн вебінари, навчальні курси, з'явилися інтернет- майданчики з тематичними вікторинами, конкурсами, тестами, де ми в режимі он-лайн отримуємо нові знання і в ігровій формі досліджуємо туристичні куточки світу більш детально!

Що можете порекомендувати своїм колегам - представникам туристичного бізнесу в ситуації, що склалася?

Для всіх представників сфери туризму дуже важливо не просто «пережити» цей форс-мажор, щоб після карантину знову продовжити свою діяльність, а й переформатувати свою діяльність під нові запити клієнтів.

Як представник туристичного бізнесу, можу з упевненістю сказати, що ситуація, яка склалася, надала величезний досвід для нас всіх, хоч і не самий позитивний. Своїм колегам-компаніям сфери туристичного бізнесу хочу побажати скоріше прийняти поточну ситуацію і використовувати її максимально продуктивно, адже туризм відновиться в будь-якому випадку! Після будь-якого спаду завжди настає зростання, і зараз потрібно використовувати всі можливості, щоб максимально до нього підготуватися!

http://www.sunwind-tour.net.ua

https://www.facebook.com/viterilona

https://www.facebook.com/sunwindtour