Менеджмент
Ваших
Амбіцій

Генеративний ШІ та ролі викладачів бізнес шкіл

Маючи понад рік досвіду роботи з генеративним штучним інтелектом (ШІ), ми задаємося питанням, яким був його вплив? Чи є генеративний штучний інтелект істотною загрозою для індустрії освіти, як ми її знаємо? Або це приносить велику кількість нових можливостей покращити або прискорити навчання наших студентів? Або обидва? На нашу думку, щоб відповісти на ці запитання, потрібно вивчити роль, яку ми, викладачі, відіграємо в навчанні наших учнів.

Можна стверджувати, що суть того, що ми робимо, а отже і наша головна загальна роль, полягає в підтримці навчання наших студентів. Зрештою, окрім наших досліджень, те, що справді має значення в нашій майстерності як викладачів бізнес-шкіл, — це не наше навчання, а навчання наших студентів. Щоб детальніше розглянути наші запитання, у цій статті ми описуємо шість різних ролей, які виконують викладачі бізнес-шкіл. Ці ролі забезпечують лінзи, через які ми можемо краще розрізнити, чи може генеративний ШІ стати благословенням чи прокляттям для викладачів і студентів бізнес-шкіл.

По-перше, ми коротко окреслимо ці шість ролей; потім ми обговорюємо їх у світлі останніх подій у ШІ. Штучний інтелект є загрозою чи відкриває нові можливості? Нарешті, ми наголошуємо на необхідності нашого постійного розвитку як викладачів і де і як ми можемо отримати до цього доступ.

Шість ролей

Експерт

Перша і, мабуть, найочевидніша роль — роль експерта. Викладачі повинні знати свій предмет і галузь знань. Потрібна теоретична чи досвідчена платформа знань, на якій базується наше навчання.

Фасилітатор

Викладачам недостатньо бути експертами. Без навичок фасилітації викладача увага студентів швидко втрачається. Фасилітація полягає в управлінні процесом, у якому відбувається навчання. Будучи вмілими та комфортними у своїй ролі фасилітатора, викладач може створити та підтримувати навчальну атмосферу, у якій відбувається навчання.

Супервайзер/Репетитор/Наставник/Тренер

Викладач часто виконує ще одну роль як керівник/наставник/наставник/тренер – роль з різними назвами в різних контекстах. У цій ролі викладач допомагає студентам розвивати свої думки, проекти чи тези. Ця роль часто виконується протягом тривалого періоду часу.

Дизайнер/Куратор

В ідеалі багато навчання відбувається до та після запланованих сесій. Це означає, що потрібна ретельно розроблена навчальна подорож. Є внесок не лише від викладача, але й з інших джерел, включаючи книги, статті, випадки, відео, симуляції, вправи тощо. Цей вхід може надходити в різних форматах і в різні моменти часу. Деякі матеріали можуть бути обов’язковими, а деякі – необов’язковими. Кураторство найкращого, найкориснішого та відповідного матеріалу має вирішальне значення.

Мостобудівник

Ще одна важлива роль мостобудівника. Це означає наведення мостів між предметною областю та іншими суміжними областями, а також між теорією та практикою. Власна тема має бути не лише окремим островом, а й розміщеною в ширшому контексті.

Воротар

Викладачам бізнес-шкіл часто доводиться виконувати роль воротарів. Викладачів просять оцінити рівень знань, умінь і здібностей, набутих учнями, щоб поставити їм різні оцінки. Викладачі оцінюють виконання програми, щоб визначити, чи отримали учні сертифікати чи ступені. Тільки тим студентам, які продемонстрували той чи інший рівень майстерності, дозволяється проходити через ворота.

Підсумовуючи: ми додаємо цінність

Зрештою, загальна роль викладачів полягає в тому, щоб додавати цінність до життя наших студентів. Щоб допомогти їм бути працевлаштованими. Компетентними. Зацікавленими. Допитливими. Етичними. Свідомими громадянами, які діють на благо та добро для світу. І багато іншого. Наскільки, запитуємо ми, останні розробки в області штучного інтелекту можуть посилити або зменшити наші зусилля в кожній із наших ролей?

Вплив ШІ роль за роллю

ШІ та експерти

Чи прихід ШІ зменшує важливість досвіду? Чи поява Інтернету зменшила його? Смартфон? Вікіпедія? Відповіді: Всі ні. Чи дає поява штучного інтелекту можливості для студентів порівнювати те, що пропонує штучний інтелект, із тим, що може виявити експерт? Дійсно, це так, з очевидними перевагами для навичок критичного мислення студентів. Оскільки сучасний штучний інтелект використовує інколи ненадійні та за своєю суттю упереджені джерела, сучасні студенти бізнес-шкіл повинні мати навички критичного мислення, щоб виявляти неточності та упередження в результатах, які генерує ШІ. Як сказав проректор бібліотечних і технологічних послуг Університету Ліхай Грег Рейхман про генеративний ШІ: «Подобається це нам чи ні, він формуватиме наше життя. Наші студенти звертатимуться до нас за вказівками щодо того, чи й як це використовувати».1 Можливість, безумовно.

ШІ та фасилітатори

Звичайно, роль фасилітатора надзвичайно важлива, і тут протягом останнього десятиліття чи близько того до набору інструментів викладача додалися нові інструменти, від Ментиметра до інструментів для опитування та багатьох інших, що дає викладачеві швидко зростаючу різноманітність варіантів використання при полегшенні навчання в класі. Чи буде ШІ серед них у посиленні нашої ролі фасилітатора в бізнес-школі? Ми підозрюємо, що ні.

ШІ та супервізори/тьютори/наставники/тренери

З наявністю інструментів штучного інтелекту тепер можна сказати, що деякі студенти мають власного викладача, з яким вони можуть «обговорювати» теми будь-коли. Супервайзер, який доступний 24/7 і завжди може запропонувати ідеї чи поради. Це, звичайно, надає можливості для студентів, але також підкреслює важливість навичок критичного мислення – яка якість порад? Як викладачі в цій ролі, ми можемо допомогти учням обмірковувати та вчитися на порадах під час використання ChatGPT або подібних інструментів. Є можливості для подальшого навчання, і деякі частини процесу супервізії можна виконувати за допомогою інструментів ШІ. Більше можливостей тут.

ШІ та дизайнери/куратори

Можливо, іншою роллю, де ШІ виділятиметься, є те, що він пропонує куратору. Студентів можна попросити самостійно стати кураторами та використовувати штучний інтелект для збору інформації про певну тему. Потім ця інформація може стати вхідним матеріалом для жвавого обговорення в класі переваг і недоліків того, що вони виявляють, і того, як ці переваги та недоліки можна найкраще оцінити. Тут також штучний інтелект пропонує можливості розвивати навички критичного мислення, а також інші навички – задавати добре сформульовані запитання, а потім додаткові запитання – для ефективного використання ChatGPT та подібних інструментів. Велика можливість тут!

ШІ та будівельники мостів

Наведення мостів між знаннями в одній галузі та їх застосуванням в іншій, а також між теорією та практикою є ключовою роллю, яку відіграють найкращі викладачі. ШІ дає можливість попросити студентів зібрати створений ШІ матеріал про одну теоретичну точку зору, наприклад, а потім застосувати його в контексті обговорення випадку, де керівнику доручено прийняти важливе рішення. Наприклад, замість того, щоб «читати лекції», щоб «викладати» теорію, ми можемо попросити студентів дозволити штучному інтелекту допомогти їм вивчити теорію, а час у аудиторії потім присвятити застосуванню її в реальних умовах бізнесу. Такий вид «активного навчання», ймовірно, не тільки посилить залучення студентів до того, що відбувається в класі, але й розвине навички ефективного використання ШІ. Ще одна велика можливість.

ШІ та воротарі

Штучний інтелект викликає найбільше занепокоєння в нашій ролі воротарів, і це змушує більшість із нас переглянути те, як ми оцінюємо успішність студентів. Сюзанна Едвардс, доцент кафедри англійської мови в Університеті Лехай, каже: «Якщо ви даєте завдання у своєму класі, яке студент може дати відповідь, згенеровану штучним інтелектом, і скласти його, то це нехороше завдання». Можливо, один із результатів з появою генеративного штучного інтелекту буде менше уваги приділятися перевірці та перевірці того, що студенти знають, а не того, що вони можуть робити. Кірсті Папворт, виконавчий директор із навчання на основі досвіду в ШІ та дизайнери/куратори Лондонської бізнес-школи, каже: «Тепер наш світ стане набагато більш емпіричним». Чи маємо ми всі щось зробити, щоб краще виконувати роль наших воротарів? Дійсно, маємо! Напевно всім нам потрібно переглянути завдання, які давно треба було переглянути! Загроза тут, напевно; але й можливість.

Коротко: загроза чи можливість?

Загалом, чого ми навчилися? У той час як штучний інтелект представляє реальні проблеми в ролі нашого воротаря, в інших місцях ми бачимо набагато більше можливостей, ніж загроз. Отже, як ми, вчителі, можемо скористатися наданою можливістю?

Що від викладача очікується: Удосконалення наших засобів викладання та навчання

Подивимось правді в очі фактам. Подобається нам це чи ні, генеративний штучний інтелект залишається тут і готовий відігравати все більшу роль у тому, як люди думають і діють. Як каже Ларс Страннегорд, президент Стокгольмської школи економіки, «штучний інтелект і машини з часом поступово перевершуватимуть наші людські когнітивні здібності.

Джерело: Автори статті Пар Мартенсон та Джон Мулінс

Повний текст на ресурсі https://www.globalfocusmagazine.com/