Менеджмент
Ваших
Амбіцій

Аграрний сектор економіки: особливості ведення бізнесу в Україні

Аграрний сектор в Україні - один з найперспективніших з точки зору інвестицій та розвитку (це визнала, зокрема, Американська торгова палата).

Однак ведення бізнесу в цій сфері нагадує безперервний біг з перешкодами: провал гривні призводить до істотного зростання вартості посівних кампаній, а законодавці змінюють правила гри і змушують пристосовуватися до життя в нових реаліях (особливо зараз, після скасування відшкодування ПДВ, в умовах зниження ліквідності галузі) .

Додайте до цього бюрократію, світову тенденцію падіння цін на сільгосппродукцію, а також сумну ситуацію в українській логістиці з непомірно високою вартістю автомобільних перевезень, хронічною нестачею вагонів-зерновозів, сучасної вантажної техніки, складських площ - і отримання прибутку буде здаватися чимось фантастичним.

Але це не так. Складні умови і висока конкуренція підстьобують розвиток, змушують аграріїв діяти на випередження, прораховувати ризики і ефективно використовувати всі наявні ресурси.

На думку експертів, вітчизняному агросектору екстренно потрібні зміни.

Що можна і потрібно робити?

  • Орієнтуватися на зовнішній ринок, налагоджувати зв'язки з азіатськими, африканськими, європейськими партнерами. Підвищувати стандарти якості та безпеки, приводити їх у відповідність до вимог ЄС та інших країн-імпортерів.

  • Перейти від експорту сировини до продажу продуктів переробки з більш високою доданою вартістю.

  • Освоювати нові методи ведення сільського господарства (безвідвальну обробку грунту, точне землеробство з електронним картуванням полів і т.д.)

  • Оптимізувати логістику і розвивати інфраструктурні проекти для того, щоб мінімізувати втрати при збиранні, зберіганні врожаю, транспортуванні сировини і реалізованої продукції (наприклад, будувати сучасні сховища). Зараз логістичні втрати становлять близько 20 доларів на тонні виробленої продукції.

  • Переорієнтуватися на альтернативні джерела енергії, використовувати там, де це можливо, органічні відходи.

  • Налагоджувати систему управління сільськогосподарським підприємством. Перейти від консервативного ведення бізнесу і дій навмання до чіткої побудови стратегії розвитку. Виявити своє місце серед аграріїв-конкурентів, поставити мету і рухатися до неї.

Приєднуйтесь до семінару-практикуму Менеджмент і стратегія для агросектору, що відбудеться 26-27 травня 2017 року

Найближчі заходи BSK