Менеджмент
Ваших
Амбіцій

Як не згоріти на роботі і зберегти енергію: поради експертів

"Встигайте більше! Викладайтеся на 101%! Використовуйте кожну хвилину!" - такими є вимоги сучасних роботодавців до своєї команди в умовах кризи. Та й керівники, над якими не нависає недремне око начальства, бувають не менш суворі до себе.

І ті, і інші, в спробі осягнути неосяжне і втиснути тижневі завдання в 24 години, отримують емоційне вигорання з цілим букетом симптомів: від апатії і хронічної втоми до дратівливості, мігрені і втрати інтересу до життя.

Як уникнути вигоряння і втрати продуктивності? Як працювати в задоволення, залишаючись енергійними, і встигати головне?

Ми постаралися узагальнити рекомендації експертів і ось що у нас вийшло.

Порада 1. Перегляньте розклад.

Виділіть головне, розпишіть програму-максимум на місяць, тиждень, день. І разом з цим, намітьте необхідний мінімум. Таким чином, ви залишите собі можливість регулювати завантаження, не нервувати і не накручувати себе, якщо форс-мажорні обставини не дають виконати всі справи з "максимального" списку. Відчуття, що все йде за планом, додасть вам сил і допоможе не розгубити запал на шляху до мети.

Порада 2. Оголосіть війну багатозадачності.

Виконання 10 справ одночасно в дусі Юлія Цезаря було під силу тільки Цезарю. Для більшості людей багатозадачність - найкоротший шлях до втрати ефективності і стресу. Тому зосереджуйтеся на 1 справі і займайтеся, по можливості, тільки нею. Привчіть колег до того, що ви іноді перебуваєте в режимі "не турбувати". Закривайте кабінет на ключ, ставте на столі табличку, відключайте телефон - створюйте всі умови для плідної роботи. Можливо, що оточуючі спочатку вас не зрозуміють, але результат того вартий.

Порада 3. Делегуйте.

Якщо хтось може впоратися з частиною вашої роботи і погоджується взяти її на себе - віддавайте. Не бійтеся давати доручення і просити про допомогу в моменти пікового завантаження. Практикуйте метод "послуга за послугу", кооперуйтеся з колегами (якщо це можливо). Пробуйте скидати обов'язки, які не входять до кола вашої компетенції і не приносять морального задоволення. Цікавтеся програмами і додатками, яким можна "делегувати" нудні одноманітні процеси.

Порада 4. Переключайтеся.

Робіть перерви-п'ятихвилинки. Їжте поза офісом. Виходьте на вулицю, дивіться на небо, дихайте повітрям. Дозволяйте собі відпочити від телефону і робочої суєти. І головне - залишаючи робоче місце, звільняйте голову.

Порада 5. Розділіть день на зони.

Ваше життя - це не тільки робота. Приділяйте увагу іншим сферам. Відзначайте їх в своєму розкладі. Плануйте відпочинок, спілкування з близькими, залишайте віконця для спорту і хобі.

Порада 6. Навчіться розслаблятися

Грамотне управління стресом або по можливості його уникнення. Є багато методик розслаблення. Виберіть для себе оптимальний варіант, так як всі ми різні і життєвий графік, і сприйняття світу індивідуальні. Почати потрібно з того, щоб налагодити здоровий сон, здоровий клімат в приміщенні і харчування. У такому боєкомплекті при виникненні стресу все здасться не таким страшним, ви будете готові для адекватної реакції і прийняття рішення, ставлення до нової проблеми буде простіше. Наступний етап це вивчення методик розслаблення, управління відносинами і взаємодія з дратівливими факторами.

Це може здатися дивним, але зберігши життєву енергію і позитивний настрій, ви будете встигати більше і працювати продуктивніше, ніж в режимі 24/7 з зацикленістю виключно на ділі.

 

Opens external link in new windowТренінги зі стрес-менеджменту і управління емоціями

Opens external link in new windowЧитати всі статті