Менеджмент
Ваших
Амбіцій

Як зробити свою компанію прибутковою або чому вмирає бізнес

Чому одні компанії процвітають, а інші - згортають свою діяльність? Чому одним вдається прорватися і вирости у висококонкурентному середовищі, а для інших найменша зміна тепличних умов виявляється фатальною?

Звичайно, сильна команда, добрий продукт і доскональне знання ніші - вже половина успіху. Але навіть ці фактори не гарантують стабільного прибутку і стовідсоткового захисту від кульбітів долі, ринку і вітчизняного законодавства.

Отже, що робити компанії, щоб вижити? Ми спробували викласти власне бачення ситуації.

  • Завжди тримайте руку на пульсі.

Думаєте, що перші місяці життя вашої справи найскладніші? А п'яти-семирічному бізнесу вже нічого не загрожує? Нічого подібного!

Коли ви перестаєте йти вперед і зміцнювати свої позиції, коли прибуток дозволяє наростити жирок і зробити паузу - саме тоді і виникає серйозна небезпека загрузнути в сипучих пісках уявної стабільності. Зупинитися і пропустити вперед жвавих, сміливих, креативних конкурентів. Ті ж, навіть не сумнівайтеся, постараються вдосконалити свою пропозицію і посунуть вас з ринку швидше, ніж ви встигнете отямитися.

Так, за кордоном маленькі сталеливарні підприємства (mini mills) практично потопили монстрів ринку - металургійні холдинги, які процвітали не менше півстоліття.

  • Оновлюйте, покращуйте модель бізнесу.

Якщо компанія не піклується про поліпшення моделі свого бізнесу - вона автоматично стає вразливою. Розширення географії, нові пропозиції для партнерів, збільшення асортименту, модернізація частини виробництва - варіанти змін можуть бути різними. Але мета їх одна: ефективність і зростання. Світ і ринок не стоять на місці, і вам доведеться стежити за інноваціями і змінюватися, змінюватися і знову змінюватися.

  • Ведіть війни за лідерство з холодною головою.

Вислів "найкраща битва - та, якої не було" справедливо і для бізнесу. У більшості випадків з великим і сильним конкурентом краще мирно співіснувати, знайшовши суміжну нішу і сформувавши цікаву пропозицію для іншої цільової аудиторії, аніж вступати у відкрите протистояння.

Якщо ж ви починаєте війни, особливо цінові - будьте готові до дій у відповідь. І деяких втрат прибутку. Не завжди демпінг і агресивне бажання стати першими і єдиними приносить бажаний ефект.

Багато туристичних компаній збанкрутували саме через нерозумну "гру цін", боротьбу і стихійний демпінг. Клієнти просто звикли до необгрунтовано заниженої вартості і не бажали платити більше. А компанії не змогли в довгостроковій перспективі робити знижки за рахунок власного прибутку.

  • Дбайте про свою репутацію.

В епоху всюдисущих інтернет-ЗМІ і соцмереж чутки, новини, домисли поширюються миттєво. Тому бережіть добре ім'я, уникайте скандалів (якщо вони - не частина вірусної реклами). Гасіть полум'я негативу відразу, поки воно не розгорілося і не спалило ваше підприємство дощенту.

Якщо ж хвиля чуток перетворилася в цунамі і заспокоїти громадськість не виходить - визнайте помилки.

Саме так вчинив Samsung, вилучивши з продажу і оформивши повернення Galaxy Note 7 з "вибухонебезпечним" акумулятором. Тим самим зберігши позицію на ринку і добре ім'я.

  • Вивчайте свого клієнта

Запам'ятайте, ви не повинні намагатися продавати те, що продукуєте і що вважаєте правильним, а повинні виробляти те, що потрібно клієнту. Для цього необхідно регулярно проводити опитування та інші дослідження, щоб визначати, що ж потрібно тут і зараз вашому клієнтові. Або потенційному клієнту.

Зворотній зв'язок - ось один з головних інструментів вивчення потреб клієнта.

В умовах розвитку онлайн-програм для бізнесу це стало можливим, процес здешевів і прискорився.

Не забувайте, хто ваш клієнт і які завдання ваших клієнтів ви вирішуєте.

Реєстрація на Воркшоп: Аналіз попиту та цінові стратегії для управління прибутковістю, що відбудеться 11 лютого 2017 року

Бізнес школа КРОК