Management
Your
Ambitions

Запуск StartUp: 5 поширених помилок або як не наступити на венчурні граблі

Стартапи народжуються однаково: яскрава ідея, надія на краще майбутнє, бурхлива діяльність і пошуки інвестицій. Здається, що ринок і споживачі з розпростертими обіймами чекають на новинку, покликану вирішити проблеми, задовольнити людські потреби і стати брендом №1.

Але реальність виявляється іншою. За статистикою більше 90% стартапів так і не доростають до повноцінного, прибуткового бізнесу. І причини невдач вітчизняного стартапобудування, як правило, ідентичні. Ми розглянемо 5 найпоширеніших.

  • Невміння розумно витрачати гроші на старті.

Як тільки до керівника проекту на "посівній" стадії потрапляють гроші інвестора, з'являється спокуса найняти більшу команду, облаштувати офіс, обзавестися масою, на перший погляд, необхідних, але, по суті, зайвих дрібниць. Все це призводить до того, що гроші закінчуються раніше, ніж бізнес встигає розвинутися і зміцніти. А нову порцію інвестицій знайти вдається далеко не завжди.

  • Відсутність чіткої стратегії.

Без ретельного промальовування глобальної мети і проміжних етапів, без плану, що підкріплюється глибоким маркетинговим аналізом, новачка на ринку може врятувати тільки надприродне везіння. У більшості випадків, він так і залишається непоміченим або йому "перекривають кисень" більш досвідчені конкуренти.

Висновок: планування - наше все.

  • Неправильно вибраний час.

Область інновацій - це завжди ризик. Буває, що новинка спішно виводиться на ринок, але через недоробки втрачає потенціал на старті. Клієнти пробують, розчаровуються і більше не повертаються.

 Або ж продукт нескінченно допрацьовують і відшліфовують, втрачаючи дорогоцінний час. А коли стартап нарешті виходить у світ, виявляється нецікавий потенційним споживачам настільки, наскільки припускали розробники. Тому що порожню нішу до цього часу помічає і частково заповнює хтось інший.

  • "Слабкі ланки" в команді.

Витягнути стартап поодинці неможливо. Але люди, з якими доводиться будувати бізнес, можуть мати власні плани, своє бачення. Іноді члени команди виявляються недостатньо компетентними і не виконують свою частину роботи або, вважаючи себе обділеними, відверто саботують процеси.

Тому в команду варто брати людей амбітних, які знають свою справу, але при цьому вміють йти на поступки, домовлятися.

  • Втрата мотивації.

Людині властиво зачаровуватися і розчаровуватися. Трапляється, що засновники стартапу на довгому шляху реалізації оригінальної, яскравої ідеї втрачають запал, остигають. Нерідко в такий стан їх вганяє інвестор, який забирає левову частку компанії (до 80%) і тим самим позбавляє підприємців фінансової мотивації.

Звичайно, ніхто не відміняв різних форс-мажорів, але, по суті, основні проблеми розвитку стартапів так чи інакше стосуються продукту, команди або відносин з інвестором.

Запрошуємо Вас на семінари на тему менеджменту та лідерства

Переглянути всі семінари BSK