Аграрний сектор в Україні - один з найперспективніших з точки зору інвестицій та розвитку (це визнала, зокрема, Американська торгова палата).
Однак ведення бізнесу в цій сфері нагадує безперервний біг з перешкодами: провал гривні призводить до істотного зростання вартості посівних кампаній, а законодавці змінюють правила гри і змушують пристосовуватися до життя в нових реаліях (особливо зараз, після скасування відшкодування ПДВ, в умовах зниження ліквідності галузі) .
Додайте до цього бюрократію, світову тенденцію падіння цін на сільгосппродукцію, а також сумну ситуацію в українській логістиці з непомірно високою вартістю автомобільних перевезень, хронічною нестачею вагонів-зерновозів, сучасної вантажної техніки, складських площ - і отримання прибутку буде здаватися чимось фантастичним.
Але це не так. Складні умови і висока конкуренція підстьобують розвиток, змушують аграріїв діяти на випередження, прораховувати ризики і ефективно використовувати всі наявні ресурси.
На думку експертів, вітчизняному агросектору екстренно потрібні зміни.
Що можна і потрібно робити?
Орієнтуватися на зовнішній ринок, налагоджувати зв'язки з азіатськими, африканськими, європейськими партнерами. Підвищувати стандарти якості та безпеки, приводити їх у відповідність до вимог ЄС та інших країн-імпортерів.
Перейти від експорту сировини до продажу продуктів переробки з більш високою доданою вартістю.
Освоювати нові методи ведення сільського господарства (безвідвальну обробку грунту, точне землеробство з електронним картуванням полів і т.д.)
Оптимізувати логістику і розвивати інфраструктурні проекти для того, щоб мінімізувати втрати при збиранні, зберіганні врожаю, транспортуванні сировини і реалізованої продукції (наприклад, будувати сучасні сховища). Зараз логістичні втрати становлять близько 20 доларів на тонні виробленої продукції.
Переорієнтуватися на альтернативні джерела енергії, використовувати там, де це можливо, органічні відходи.
Налагоджувати систему управління сільськогосподарським підприємством. Перейти від консервативного ведення бізнесу і дій навмання до чіткої побудови стратегії розвитку. Виявити своє місце серед аграріїв-конкурентів, поставити мету і рухатися до неї.
Приєднуйтесь до семінару-практикуму Менеджмент і стратегія для агросектору, що відбудеться 26-27 травня 2017 року